Zespół Szkół Społecznych im. Adama Mickiewicza w Jaśle

38-200 Jasło ul. Niegłowicka 174

tel. 13 445 94 41

zssjaslo@interia.pl

Udział w projektach

,,Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY"

 

Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci.

Cele szczegółowe:

  • zachęcanie dzieci do samodzielnego sięgania po literaturę,
  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych,
  • wdrażanie do prezentowania przez dzieci właściwych społecznie postaw oraz zachowań,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
  • rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień dzieci,
  • zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań,
  • doskonalenie samodzielności przedszkolaków,
  • kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej,
  • rozwijanie kreatywności dzieci oraz nauczycieli,
  • stwarzanie warunków do umiejętnego rozwiązywania problemów,
  • wspieranie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych,
  • wychowawczych oraz opiekuńczych
  • stwarzanie możliwości ogólnego rozwoju dla dzieci i nauczycieli.

Zadania projektowe:

  • Kicia Kocia sprząta
  • Kicia Kocia gotuje
  • Kicia Kocia w pociągu
  • Kicia Kocia w kosmosie
  • Kicia Kocia. Zima
  • Kicia Kocia i straszna burza
  • Kicia Kocia zostaje policjantką
  • Kicia Kocia na plaży

 

,,MATO, TATO, WOLĘ WODĘ”

„Mamo, tato, wolę wodę!” to jeden z najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce zainicjowany w 2009 roku przez Żywiec Zdrój w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych.

Jego nadrzędnym celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.

 

 

 

,,POCZUJ, DOTKNIJ, ZOBACZ”

Innowacja „Dotknij, poczuj, zobacz” została napisana w oparciu o Międzynarodowy Projekt Edukacyjny DOTKNIJ, POCZUJ, ZOBACZ. Jej autorem jest Katarzyna Nocoń.

Wykonując eksperymenty i doświadczenia dzieci rozwijają naturalną potrzebę poznawania świata oraz kształtowania sprawności motorycznej. Poznają nowe pojęcia i szybciej je zapamiętują. Łączą przyczynę ze skutkiem, rozbudzają wyobraźnię, wzrasta ich chęć do dalszej pracy. Zaproponowane aktywności mają służyć rozwojowi motoryki małej oraz stymulować różne zmysły.

 

 

„BAJKOWA WYPRAWA”

Ogólnopolski projekt edukacyjny autorstwa p. Agaty Janus, którego zadaniem jest rozbudzanie zainteresowań dzieci literaturą klasyczną, upowszechnianie czytelnictwa, a także kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno.

Projekt realizowany jest w terminie od 01.09.2023 r. do 30.04.2024 r.

Cele projektu:

  • Systematyczne poznawanie przez dzieci bajek z zakresu literatury klasycznej
  • Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego w oparciu o literaturę klasyczną
  • Kształcenie postaw współpracy z rówieśnikami podczas realizacji zadań
  • Rozwijanie postrzegania i rozróżnia zachowań dobrych i niewłaściwych
  • Doskonalenie umiejętności komunikowania się, w tym posługiwania się pełnymi zdaniami i tworzenia spójnych wypowiedzi. Poszerzanie słownictwa dzieci.
  • Rozbudzanie wyobraźni, kreatywności i twórczego myślenia wychowanków
  • Doskonalenie umiejętności słuchania oraz wykonywania zadań w skupieniu
  • Rozwijanie wśród dzieci samodzielności i motywacji do działania

Lista wybranych bajek do realizacji zadań w projekcie” Bajkowa wyprawa cz. 2”:

  • Królowa śniegu
  • Pinokio
  • Piękna i Bestia
  • Brzydkie Kaczątko
  • Lampa Alladyna
  • Mała syrenka
  • Złotowłosa i 3 misie
  • Śpiąca królewna

 

 

„ZABAWA SZTUKĄ”

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Jednym z podstawowych założeń pedagogiki freblowskiej jest zabawa, a jak dodamy do tego sztukę, to powstanie nam wyjątkowa „Zabawa sztuką”.

Projekt realizowany jest od 01.09.2023 do 31.05.2024.

Cele szczegółowe projektu to m.in.:

  • tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,
  • wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym,
  • zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami,
  • rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
  • rozwijanie postawy twórczej dzieci z jej nieodłącznymi atrybutami tj. kreatywnością, innowacyjnością,
  • kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu obrazów,
  • doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki,
  • wykorzystywania myślenia i postrzegania matematycznego do rozwiązywania problemów w codziennych w sytuacjach związanych z wykorzystaniem edukacji przez sztukę,
  • kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych,
  • rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci oraz nauczycieli, w tym zainteresowań związanych z kodowaniem,
  • wspomaganie rozwoju dzieci,
  • odkrywanie dziecięcych talentów,
  • budowanie więzi w grupie przedszkolnej,
  • rozwijanie wiary we własne możliwości,
  • udział w akcjach propagujących działalność twórczą,
  • rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.

Lista zadań do realizacji projektu:

  • „Freblowska konstrukcja”
  • „Jadalny obraz”
  • „Kolorowe dźwięki”
  • „Działamy!”
  • „Robert Delaunay”
  • „Pole kwiatów”
  • „Op-art”